وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

بازی wheelman

 بازی که به یک بار امتحان کردنش میارزه

آن قدر بازی GTA معروف است و پر طرفدار, که تمام سازنده های بازیها دوست دارند بازی بسازند که در سبک GTA باشد مانند WHEELMAN . ولی این بازی بیشتر به DRIVER3 شباهت دارد البته با یک سری نواوری و ترفند های هوشمندانه ای که در بازی گنجانیده شده است .

 



بازی دارای عیب های کوچکی هم هست که البته در کنار نکات مثبت و خوب ان چندان هم به چشم نمی اید .مثلا از جمله امتیازات منفی بازی گرافیک ان است که تعریف چندانی ندارد ندارد و یک سری انتقاد های دیگری مانند ان که برخی طریقه شلیک کردن شخصیت اصلی مانند کند کردن زمان برای شلیک و حرکات سریع پرش از این ماشین به ان ماشین و ... را مسخره پنداشته اند . به هر حال خود فیلم صحنه های اکشن قوی و جالبی داشته که سازندگان بازی نتوانسته اند ان را ان جور که باید و شاید وارد بازی کنند .

                                                      



از امتیازات مثبت بازی هم میتوان به این که این بازی در نوع خود یک اکشن تمام عیار است اشاره کرد و از حق نباید گذشت که سازندگان تا جایی که توانسته اند سعی کرده اند صحنه های اکشن بازی را خوب از کار در بیاورندو (حال اگر بر عکس شده دیگر بماند ) شخصیت اصلی داستان ما که از قرار یک راننده ی حرفه هم هست که به بارسلونا میرود و باید با خلافکاران کله گنده دوست شده و بعد از ریختن طرح رفاقت با انها نابودشان کند در ابتدا داستان پیچیده ی بازی جذاب به نظر میرسد اما وقتی وارد داستان میشوید انگار از ان پیچیدگی ها خبری نیست و همه چیز ساده به نظر می رسد ولی دور از انصاف است که بگوییم مراحل و ماموریت ها ی ان در نوع خود جالب هستند ولی اگر گرافیک و فیزیک ان بالاتر بود بازی از جذابیت بیشتری برخوردار می بود . مراحل بازی به دو جزء تقسیم میشوند فرعی و اصلی .



همان طور که میدانید مراحلی که سبز رنگ هستند مراحل اصلی بازی را تشکیل میدهند و بقیه اپشن هایی که بر روی نقشه دیده میشوند تعداد زیادی هستند که مراحل فرعی را نشان میدهند. در مورد در گیم پلی بازی باید گفت که نو آوری هایی چندانی دیده نمیشود چون خود نوعی تقلید از سبک بازی هایی مثل GTA و...است .



مثلا همین پریدن از ماشینی به ماشین دیگر از بازی Just Cause تقلید شده است. درکل اگر بخواهیم حساب کنیم بازی گیم پلی ساده و روانی دارد مثلا کنترل یک ماشین بسیار روان است که شما فکر میکنید واقعا یک راننده ی حرفه ای هستید ولی این طور نیست مثلا وقتی سوار یک موتورهستید و خیلی راحت ازمیان ماشین ها عبور میکنید بازی به عبور شما بسیارکمک میکند در مورد هوش مصنوعی باید بگوییم که چندان هم تعریفی ندارد مثلا در مواقع تیر اندازی و انفجار مردمی که در خیابان هستند عکس العمل چندانی از خود بروز نداده و حتی در برخی موارد توجهی نکرده و به راه خود ادامه میدهند . هوش مصنوعی دشمنان هم تعریفی ندارد . در Wheelman از صحنه های خشونت بار خیلی کم استفاده شده است مثلا به سمت فردی تیراندازی میکنید که بعد از افتادن بر روی زمین ناپدید میشود یا وقتی ماشین منفجر میشود صحنه ی خشونت باری را نخواهید دید.



بازی میتواند برای هر سنی گیرا باشد چون دارای بیش از 100 مرحله است که هر کدام بسیار جذاب هستند. سازندگان میتوانستند بهتر بر روی موارد دیگر بازی مانند گیم پلی , هوش مصنوعی , گرافیک و فیزیک و سایر موارد آن کار کنند . به مثابه ی نور پردازی خوب بازی Wheelman گرافیک خوبی دارد. موسیقی های بازی خوب هستند و در دیالوگ های به کار رفته در بازی از حرف های بد استفاده نشده است بازی از نظر صدا گذاری خیلی خوب است فقط چند مشکل کوچک در آن وجود دارد ولی به هر حال این تنها بخشی است که مشکلات کمتری در ان وجود دارد .   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد