وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

مقایسه ی سرویس دهنده های وبلاگ۱

توی این پست قصد دارم به مقایسه سرویس دهنده های وبلاگ رایگان و در عین حال فارسی بپردازم.

به ترتیب از قدیمیترین تا جدیدترین سرویس دهنده وبلاگ شروع می کنم.Persianblog - Blogsky - Blogfa - Mihanblog - Parsiblog  

این پست را با دقت بخوانید حتما به دردتان خواهد خورد..........

Persianblog:

پرشین بلاگ یکی از قدیمی ترین و در عین حال اولین سرویس دهنده وبلاگ به زبان فارسی بود . از نظر امکانات حـــــــــــی بدک نیست ولی به نسبت اینکه تقریبا ۳-۴ ساله داره کارش رو ادامه میده نسبت به سرویس دهندگانی که حتی به ۱ سال هم نمیرسن خیلی عقبه در واقع سرویس دهندگان جدیدی که شروع به کار کردن از نظر امکانات از Persianblog خیلی جلوترن.

تبلیغات ضد حال پرشین بلاگ:

با توجه به اینکه زمان زیادی از افتتاح Persianblog میگزره و کاربران خیلی زیادی در این سیستم عضو هستند. اما با شروع کار سرویس دهنده های جدید به خصوص Blogfa خیلی ها دارن از این سیستم به قولی اسباب کشی می کنن. من فکر می کنم ۸۰٪ این اساس کشی ها مربوط می شه به تبلیغات Persianblog که واقعا خیلی بزرگ بد جا هستن. و دلیل دیگه قالبهای خیلی خیلی سطح پایین این سرویس دهنده است. به دلیل اینکه خیلی از این قالبها فقط با کد درست شدن و کوچکترین تصویر و یا شئ گرافیکی درون این قالبها به کار گرفته نشده. و در آخر هم به سرعت بسیار پایین Persianblog اشاره می کنم. چون حتی وبلاگهایی که از قالبهای خود Persianblog استفاده می کنند و کوچکترین عکسی در قالبها به کار گرفته نشده اما با این حال با سرعت بسیار پایینی Load می شن.

Blogsky:

Blogsky از جمله سرویس دهندگانیه که خیلی بی سرو صدا به کارش ادامه میده. و در خارج از ایران اداره میشه و ۲ زبان انگلیسی و فارسی رو پشتیبانی میکنه. شاید دلیل بی سرو صدا بودنش همین باشه که در خارج از ایران راه اندازی شده. ‌Blogsky با اینکه در خارج از ایران اداره میشه و چندان مورد توجه رسانه ها در ایران واقع نمیشه ولی واقعا استقبال خوبی از این سیستم شده. شاید دلیل این استقبال کاربران از این سرویس سرعت قابل قبول و کم اشکال بودن این سیستم باشه. هنگامی که وارد مدیریت بلاگتان می شوید کاملا از وجه تمایز Blogsky با بقیه سرویس دهندگان دیگر می شوید و این وجه تمایز سادگی و مرتب بودن و در عین حال زیبا بودن قسمت مدیریت ‌‌Blogsky است.

من به خاطر ساده بودن-امنیت بالا-سازگاری زیاد با موتورهای جستجوگر و امکانات بسیار جالب دیگر این سرویس دهنده را انتخاب کردم و به نظرم بهترین سرویس دهنده ی وبلاگ فارسی هست.                          

Blogfa:

از بدو ورود ‌‌Blogfa خیلی ها از این سیستم تعریف کردند که واقعا هم این سیستم جای تعریف و تمجید داره. بعد از مدتی که Blogfa سر زبونها چرخید و در واقع بین وبلاگ نویسها معروف شد. واقعا میشه گفت خیلی از Blogger و Persianblog ی ها به این سیستم مراجعه کردند. گفت  . در حال حاظر این سیستم از سرعت خیلی خوبی بر خورداره و روز به روز به کاربران اون اضافه میشه.      Mihanblog:

با اینکه این سرویس دهنده کلا از نظر امکانات با بقیه سرویس دهندگان فرق بسزایی دارد. اما جای سوال است که چرا کاربران از این سیستم استقبال چندانی نکردند؟ شاید جواب این سوال را در امکانات بیش از حد این سرویس دهنده دانست که کاربر را از هدف اصلی یعنی وبلاگ نویسی می اندازد و او را جذب امکانات و گشت و گذار در مدیریت بلاگ این سیستم می شود. از امکانات این سرویس دهنده می توان به: مدیریت موضوعات وبلاگ - مدیریت کاربران وبلاگ ( این بخش در صورتی است که چند نفر قصد داشته باشند یک وبلاگ را اداره کنند ) - مدیریت لینکستان وبلاگ - مدیریت لینکدونی - مدیریت نظر سنجی - تنظیمات وبلاگ - بازسازی وبلاگ - انتخاب قالب اصلی وبلاگ ( قلبهای بسیار زیبایی را داراست ) - ویرایش قالب وبلاگ - مدیریت قالب ها - مدیریت پیغام رسان یاهو ( در این بخش فرستنده پیام هنگام فرستادن پیام به هیچ وجه از آی دی شما با خبر نمی شود ) - مدیریت صفحات اضافی وبلاگ - متصل کردن وبلاگ به دومین ( در این بخش خود Mihanblog به شما چندین دومین به در خواست شما اهداء می کند ) - آمار وبلاگ ( بنا به تجربه ای که دارم اصلا دقیق نیست ) - و...... این سرویس دهنده از سرعت نسبتـــــا قابل قبولی بر خوردار است. گر چه با تمام توضیحاتی که ارائه دادم اما می توان آینده خوبی را برای این سرویس دهنده پیش بینی کرد

جدا از این ها میهن بلاگ دارای امنیت بسیار پایینیه وممکن است به یک باره وبلاگتان هک ی نیست و نابود گردد.

 

Parsiblog:

       آخرین سرویس دهنده رایگان وبلاگی که باهاش آشنا شدم Parsibog بود. طراحی اولیه سایت Parsiblog خیلی شلوغ است و کمی آدم رو در اطلاعات ریزی که قصد داشته اند در یک صفحه جای دهند سر در گم می کند. در گذشته این سرویس دهنده به طور آزاد ثبت نام می کرد اما اکنون ثبت نام را از طریق دعوتنامه ممکن ساخته است. برای تهیه دعوتنامه Parsiblog باید به سراغ یکی از دارندگان وبلاگ در Parsiblog رفته و از او تقاضای دعوتنامه کنیم. Parsiblog هم سرویس خوبی است اما کمی در طراحی مدیریت بلاگش باید تجدید نظر کند. این سرویس دهنده هم از قالبهای خوبی برخوردار است تعداد قالبهای موجود در پارسی بلاگ ۳۳ قالب است. یکی دیگر از امکانات جالب و منحصر به فرد Parsiblog خواند اذان در وقت معین است که شمارا از وقت آذان آگاه می سازد و به شما گوشزد می کند که وقت اذان فرا رسیده است. از امکانات این سرویس دهنده می توان به: مدیریت یادداشتها و پیام ها - ویرایش مشخصات کاربری - ویرایش مشخصات فردی - مدیریت موضوعات وبلاگ - مدیریت آلبوم تصاویر - مدیریت قالب - مدیریت آرشیو - مدیریت میهمانان ( لینکدونی ) - مدیریت مشترکان و..... می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مدیریت بلاگ پارسی بلاگ از ۳ بخش ساده ـ ویندوز۲۰۰۰ ـ ویندوز XP و بدون ابزار تشکیل شده که به ترتیب از کمترین امکانات شروع شده تا ویندوز XP که بیشترین امکانات را داراست و گزینه بدون ابزار هم که فقط یک صفحه خالیست که می توانید متن خود را وارد کنید. Parsiblog این امکان را برای لود شدن سریعتر مدیریت بلاگ ترتیب داده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد