وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

وبلاگ بازی های رایانه ای

اخبار تمام بازی های رایانه ای

نقد بازی pes 2010

بازی زیبای PES 2010 واقعی تر از همیشه

با سلام خدمت به گیمر های عزیز . بالاخره پس از مدت ها انتظار بازی PES منتشر شد. بازی که در ایران دارای طرفداران بسیاری است. و بسیاری از گیمر ها منتظر این بازی بوده اند تا ببینید آیا در نهایت این بازی می تواند در رقابت با رقیب دیرینه خود یعنی FIFA موفق شود یا نه . در مقاله زیر یک توضیح تقریبا کوتاه در باره این بازی  ومزیت هایش نسبت به نسخه قبلی   را خواهید خواند .




شناسنامه بازی


 نام بازی   PES 2010
 سازنده KONAMI
 انتشار دهنده KONAMI
 پلتفورم ها PC XBOX 360 PS3 ....



طراحی زیبای استادیوم ها


 زیاد  درباره تاریخچه رقابت این دو شرکت یعنی EA و KONAMI نیاز به توضیح و صحبت نیست و لی همه شما ها می دانید که اول از همه فیفا دارای  قدمت بیشتری نسبت به ساکر است و در زمان های قدیم  این فیفا بود که می توانست ساکر را به راحتی شکست دهد.   خصوصا اگر به نسخه های فیفا  وساکر در زمان گذشته نگاهی بکنید خواهید دید که    در نسخه 2007 فیفا کیفیت بازی بسیار خوب بود  وبسیار بازی روان تر  وبهتر از ساکر بود  ولی در زمانی که نسخه 2008  و 2009 ساکر توسط شرکت کونامی منتشر  شد . جریان کاملا بر عکس شد. ساکر بازی را به بازار داد  که فیفا در مقابله با ان عاجز بود . این نسخه هم بسیار خوب از کار در آمده است وبه راحتی تمامی طرفداران فوتبال را  خوشنود می کند .




طراحی وچیدن نقشه های بازی بسیار حرفه ای تر از قبل


 در کل هر چه به جلو تر می رویم رقابت بین این دو شرکت در این دوبازی به نهایت هیجان و جذابیت خود می رسد .


 اول از هم باید بگم که این بازی در دو نخسه دیویدی منتشر شده است .  و در ایران هم نسخه سالم آن پیدا می شود . منم این بازی را خریداری کردم ولی خب به خاطر تازه بودنش  ایراداتی داشت که به بازی  لطمه می زد ولی   طوری بود تا بتوان آن را بازی کرد وبه نکات زیر  در آن پی برد .

 به طور حتم اولین چیزی که در  این  بازی نظر شما را جلب می کند گرافیک محشر و بی  نظیر این بازی است . تمامی انیمشن ها در این بازی به گونه ای  طراحی شده است که شما را پس از  دیدن آن حیرت زده می کند .




بازیکنان در حال ورود به زمین


اگر نگاهی به چمن ورزَشگاه در این نسخه داشته باشید شاهد ان هستید که این چمن به طور واقعی تری طراحی شده است و  حرکت بازیکنان بروی آن بسیار نرم تر  و روان تر و نزدیک تر به واقعیت شده است . طراحی استادیوم در این بازی مانند سری قبل یعنی 2009 در بالاترین کیفیت ممکن است شما می توانید با دقت در این استادیوم ها پی ببرید که سازندگان برای  طراحی ان ها چه زحمتی را  کشیده اند و واقعا محصول نهایی هم در این بازی بسیار  خوب از آب در آمده است.



تماشاگران


 در این نسخه از بازی تماشاگران بسیار واقعی تر هستند . طراحی تماشاگر ها با دقت و جزییات طراحی شده است  ولی در آن حدی که شما فکر کنید که بر روی تک تک انها  کار شده است نه چنین چیزی در کار نیست . در این نسخه از بازی تماشاگران بسیار واقعی تر نسبت به 2009  طراحی شده اند این نکته چیزی است که در بازی به راحتی قابل دیدن است  .




جو استادیوم ها


یکی از تغییراتی که در این بازی رخ داده است بهتر شدن جو ورزشگاه در بازی است .  در این بازی انواع متد های جدید تشویق بازیکنان توسط  تماشاچی  ها به زیبایی طراحی شده است کافیست شما بلند گوی  خود را در هنگام بازی زیاد   کنید و از بازی کردن نهایت لذت را ببرید . در این نسخه تاثیر تماشاچی ها و تفاوت آن ها در بازی های خانه و خارج از خانه به زیبای هر چه تمام ترعایت شده است . همین جو در ورزشگاه با عث هیجان این بازی می شود شرایط خاص بازی واکنش پر رنگ تری از خود نشان می دهند.به عنوان مثال تماشاگران وبازیکنان  رضایت یا ناراحتی خود را نسبت به وقوع خطا یا به ثمر رسیدن گل به گونه ای طبیعی تر نشان می دهند.گزارش بازی هم جذاب تر و کامل تر شده است .



دوربین بسیار wide تر

 حالا نوبت به یکی از اساسی ترین تغییرات در ساختار وطراحی بازی می رسد کاری که کونامی برای اولین بار دست به ان زد وتنیجه آن را می توانید به زیبایی در بازی احساس کنید .
 برای اولین بازی همان گونه که خود می دانید این شرکت از سیستم MOTION CAPTURE  برای طراحی  وشبیه سازی  حرکات بازیکنان معروف استفاده کرد . برای اولین بازی این شرکت از  لیونل مسی  و فرناندو تورس دعوت به عمل آوردن  تا در یک محیط کاملا کامپیوتری وشبیه سازی  شده . حرکاتی را که امکان است در طول بازی  پیش بیاید را انجام دهند .




لیونل مسی در لباسی پر از سنسور حرکتی


 انجام این کار در بازی با عث شده است تا به هنگام پا به توپی بازیکن و یا دیدن عکس العمل بازیکن ها در هر صورت ضربه آزاد جا گیری  و حرکت , بسیار طبیعی تر  وبهتر از قبل طراحی شود . کافیست برای یک بازی این بازی را امتحان کنید . تا به این موضوع پی ببرید . البته شاید بعضی از حرکات بازیکنان نسبت به قبل به نظر شما مسخره بیاید . در این نسخه حرکت بازیکن ها اصلا برنامه نویسی  وماشینی نیست بلکه کاملا منطبق بر واقعیت وشبیه سازی های لازمه است .



فضایی کاملا کنترل شده


یکی دیگر از تغییراتی که این بازی داشته  است در این موضوع است که  اگر شما به یاد داشته باشید  نتیجه بعضی از بازی های شما واقعا خنده  دار  می شد، و می توانستیم بعد از چند بازی قلق بازی را بفهمیم و گل های فراوان بثمر برسانیم.
  ولی در این نسخه به دلیل تطبیق بازی با واقعیت. نتایج بازی ها  بسیار باور  پذیر تر   و  قابل ادراک شده اند  . البتهع پس از کمی بازی  و قلق گیری از هوش مصنوعی دوباره می توایند به به گل های  خود اضافه کنید که چنین  چیزی در این بازی  اصلا نیاز نیست .




تیم هایی  که در این نسخه امتیازشان به طور کامل خریداری شده است


- وجود 79 تیم ملی کشور ها از قاره های مختلف جهان که تیم آن برای اولین بار به بازی PES افزوده شده اند !
- لیسانس کامل 22 تیم ملی به همراه بازیکنان .
- لیگ های Ligue 1 Orange فرانسه،  Eredivisie هلند و Series A ایتالیا  امتیازشان به طور کامل  با تیم های باشگاهیشان خریداری شده است .
- دو لیگ Premier League  کشور انگلستان و اسپانیا La Liga اسپانیا  به ترتیب دارای  2 کلوپ و 7 کلوپ کاملا  Licensed شده اند.
- در مجموع 45 تیم باشگاهی به صورت کاملا Licensed در این نسخه می باشند به علاوه حق امتیاز UEFA Champions League !
- این نسخه دارای 21 ورزشگاه می باشند 16 عدد آنها از جمله ویمبلی کاملا حقیقی و واقعی طراحی شده اند و 5 عدد نیز غیر واقعی اند .




کنترل 360 درجه بازیکنان


شاید این خبر، طرفداران FIFA و PES را به جان هم بیندازد؛ ولی کلمه‌ای جز “تقلید” در وصف این خبر نمی‌تواند به زبان آورد. موضوع از این قرار است که کونامی تعدادی از درخواست‌های هواداران PES را به نسخه جدید افزوده که یکی از آن‌ها قابلیت کنترل بازیکنان به صورت 360 درجه است. کنترل 360 درجه این امکان را به گیمر می‌دهد تا بازیکن را راحت‌تر و آزادانه‌تر حرکت دهد و در نتیجه گیم پلی بهتری را تجربه کند. سیستم قبلی تنها اجازه چرخش به 8 جهت را می‌داد. این ایده را چندی پیش الکترونیک آرتز در فیفا 10 پیاده کرده بود. حالا قبل از انتشار این دو بازی، کونامی هم از این طرح خوب، برداشت مثبت کرد و در نسخه 2010 آن را لحاظ کرد.


لیسانس شدن تیم های ملی
علاوه بر این قابلیت، کونامی در تلاش است که لیسانس‌های بیشتری برای بازی(باشگاه‌ها و کشورها) بگیرد. تمامی تیم‌های مهم اینبار دارای نام‌ها و پیراهن اصلی خواهند بود. مثلاً تیم ملی آلمان تا به حال در این بازی دارای لیسانس نبود که خوشبختانه این کمبود نیز از بین رفته است. وجود جام یوفا و جام باشگاه‌های اروپا در بازی جدید موجب شده سازندگان به فکر گرفتن لیسانس تیم‌های حاضر در باشگاه‌های اروپا باشد.
ولی کماکان تیم های ملی قاره های آفریقا؛ آمریکا و آسیا بصورت لیسانس نشده باقی مانده است که مشکل خاصی به نظر نمی آید چون با یک پچ چند مگابایتی حل خواهد شد.



نور پردازی با سایه زنی عالی


از دیگر ویژگی‌ها و تغییرات این نسخه که به گفته کونامی به درخواست هواداران بازی به آن‌ها رسیدگی شده این موارد هستند: کنترل آزادانه دروازه‌بان، سیستم جدید ضربات آزاد، درخواست توپ، سیستم تعادلی جدید(استقامت لحظه‌ای) و هوش مصنوعی جدید برای وانمود کردن برخی حرکات. ، حتماً متوجه گرافیک عالی PES 2010 خواهید شد.



طراحی عالی چهره  بازیکنان


 حال بهتر است  کمی درباره هوش مصنوعی  بازی در طول بازی صحبت به عمل بیاید . در این نسخه هوش  مصنوعی همان گونه که انتظار می رفت پیش رفت خوبی نسبت به نسخه قبلی داشته است . در این نسخه دیگر از سوتی های  پوششی در بازی خبری نیست. هر بازکن به طور آگاهانه می دانید که در زمین باید در چه زمانی  ودر کجای زمین قرار گیرد . کونامی توکیو برای ارتقای هوش مصنوعی بازی تلاش فراوانی کرده است و Teamvision 2.0 را برای استفاده در این بازی تکمیل کرده است.



ضربات ایستگاهی


 یکی دیگر از نکاتی که در این بازی متوجه می شوید این است که شما در هنگام ضربات ایستگاهی دیگر آن دردسر  قبلی را ندارید ضربات ایستگاهی  در این بازی  با قبل تفاوت کرده است شما در این بازی  تسلط بیشتری  برروی بازیکن برای شروع یک کار ترکیبی دارید . عاملی که در نسخه 2009 موجود نبود  و بعضی از ضربات ایستگاهی را به طرز  وحشتناکی مسخره می کرد .

در PES های قبلی،team formation حرکات بازیکنان را در زمین تعیین می کرد.PES 2010 سیستم جدیدی را معرفی می کند که در آن طبیعت فردی حمله و دفاع بازیکنان به نحوه ی بازی آنها بستگی دارد.هر بازیکن در مورد توانایی های برجسته اش از یک هوش مصنوعی مخصوص به خود بهره می برد که در عملکرد هم تیمی هایش انعکاس پیدا می کند؛به عنوان مثال وقتی بازیکنی که سانترهای خوبی به روی دروازه می فرستد صاحب توپ می شود بازیکنان بیشتری برای دریافت سانتر وارد محوطه ی جریمه می شوند.


شاهد پیشرفت گرافیکی باشید


 در بازی به صورت حرفه ای تری می توانید تاکتیک های خود را بر اساس  قدرت تیم حریف که یک اطلاعات پیش فرض در اختیار شما قرار می گیرد تعیین کنید .

تمامی المان ها(تناوب پاس ها،حرکت،خطی که مدافعین روی آن حرکت می کنند،عمق بازی و جایگاه خط حمله) را می توان بسته به شرایط تیم مقابل اصلاح کرد: به عنوان مثال یوونتوس تورین در ضد حمله خطرناک است و بارسلونا در زمان حمله از عمق به فراوانی استفاده می کند که با استفاده از این سیستم جدید می توان تاکتیک های موثرتری را برای کنترل بهتر تیم مقابل اتخاذ کرد.


یکی دیگر از ایراداتی که در بازی ساکر  2009 در هنگام ضربه آزاد زنی بود . اگر یادتان باشد  پس از زدن ضربه و برخورد توپ به خط دفاعی و بازگشت آن اماکن نداشت همون بازیکن دوباره صاحب توپ شود و بازیکن  همن وری عین ماست بعد از زدن ضربه می ایستاد وانگار برلی یه مدتی از بازی به بیرون رفته است . این مشکل در این نسخه از بازی دیگر حل شده است ونباید نگران آن بود  .

نظرات 1 + ارسال نظر
اسماعیل پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ب.ظ http://bistdl.ir

سلام
مطلالب قشنگی انداختید
پیشا پیش ایام فاطمیه را تسلیت می گوییم
مر کز نوحه
هیئت عاشقانه ثارالله
www.bistdl.ir

با تشکر از شما دوست عزیز
من هم این ایام را بر شما تسلیت می گویم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد